dinsdag 25 september 2012

Stagiaire Stylecookie op Inside Design


Afgelopen vrijdag bezochten Sanne, Anke en ik het Amsterdamse ijburg waar het jaarlijkse designevenement Inside design plaats vond. Met talloze grote namen maar ook met jong talent die ons creatieve hartje sneller doen kloppen. 

Een goede voorbereiding zat er door ons drukke programma niet helemaal in, daarom arriveerde we iets te vroeg en een beetje uit de richting. Toen we eenmaal het startpunt hadden gevonden kon mijn eerste keer Inside Design beginnen. Meteen werd ik meegesleurd in de kleurrijke ruimte van IJM COLOUR. Voor mij geen onbekende, tijdens mijn studie heb ik me namelijk al vaker door deze ontwerpers laten inspireren. De ruimte bestaat uit marktkraampjes gevuld met handwerk. Van papier-mache, textiel, knippen, plakken enzovoorts. IJM spreekt mij aan door de pastel kleuren, het handwerk maar ook de link naar vroeger wat je terug ziet in het handgemaakte speelgoed.

Vele afgestudeerde creatieve mochten hun werk presenteren. Zo ook Marlene Kleinbloesem met haar afstudeer project ‘Tafelgoed’ geïnspireerd op de come back van klassieke ambacht van de slager, bakker en groenteboer. Hiervoor heeft ze voor het foodmagazine Delicious. een keuken en tafeltextiel collectie uitgebracht. Het hele project klopt van prognose, productontwerp, styling, fotografie tot aan de presentatie. Wie weet gaan we nog meer van deze dame horen.

Een ander leuk project vond ik ‘My Knitted Boyfriend’ van Noortje de Keijzer. Waarmee ze in 2012 is afgestudeerd aan de Design Academy in Eindhoven. My Knitted boyfriend is een levensgroot kussen, een kussen met een persoonlijkheid, om te knuffelen, te kroelen en om mee te lachen. Hou je van snorren dan geef je hem een snor, hou je van brillen dan draagt hij een bril. Een erg goed uitgevoerd project met een knipoog naar design.  Wil je meer weten over dit project of over Noortje ga dan naar www.noortjedekeijzer.nl

Al met al was het een mooie dag. Veel gezien, geleerd, genoten maar vooral inspiratie opgedaan!

Geen opmerkingen: