donderdag 29 mei 2014

Soft Machinery | MOODBOARD









































 Voor de fotografie van volgende week heb ik vast een moodboard en kleurkaart gemaakt van ons uitgangspunt 'Soft Machinery'. Het raam / draadwerk van een hijskraan en de bouten en plaatwerk van de beelden die we eerder zagen, buiten bij het Design Destrict gebouw, eerder deze week in een post, trekken mijn aandacht. Overal zie ik dit terug komen. In nieuwe design items van mode tot interieur maar ook in illustraties. De machine, het industrieële is een inspiratiebron voor veel creatieven volgens mij. Het vindt zijn vorm in vele ontwerpen. Maar het heeft geen hard karakter. Het wordt gecombineerd met zachte pastels of zachte materialen.
Daarnaast zien we, zoals in een eerdere post, dat ontwerpers ook bezig zijn met speelgoed voor volwassenen, just for fun! Dit in combinatie met het industrieële inspireert mij tot het maken van dit moodboard en een begin van onze nieuwe serie en thema voor ons StyleCookie Magazine:
De beauty van een nieuwe industriële revolutie.

De beelden zijn te vinden op ons pinterest bord Soft Machinery, ook te vinden via www.stylecookie.nl. Rechtsboven is een schoen van 'Marla Marchants 3D Printed Footwear', Links onder is een krukje BPR Project. En de stoel rechts onder is van Floris Hovers.

Geen opmerkingen: