woensdag 20 januari 2016

Paper collage | STYLECOOKIE DIY

Geinspireerd op het werk van Ryan Sarah Murphy ging ik aan de slag met het maken van een papieren collage. Een verzameling van papier die we dagelijks in de brievenbus krijgen of verzamelen op beurzen en evenement. Een zelf verzameld en gemaakt betaalbaar kunstwerkje wat je helemaal zelf kan aanpassen aan je eigen interieur.





Wat heb je nodig?

Voor de ondergrond heb ik stevig A4 gebruikt de rest komt uit mijn eigen verzameling papier. Je kan alles gebruiken van reclames folders, enveloppe tot visitekaartjes. Wel heb ik voor een basis van off white gekozen, omdat ik dit binnen mijn interieur past. Maar dit kun je zelf natuurlijk aanpassen naar je eigen wensen.
- Schaar
- Snijmesje
- Fotolijm, deze gebruik ik altijd omdat je het papier altijd nog los kan krijgen en vlekken weg gepoetst kunnen worden.


Stappenplan:

1. Begin met het stevige A4 papier, ga hierop het kader de basis van je collage maken. Ik heb hiervoor papier gebruikt met het formaat van A5.
2. Vervolgens kun je de grote vlakken papier verdeling over het A5, Om het niet te strak te maken kies ik ervoor om de grote vlakken hier en daar nog wat uit te laten steken.
3. Knip hierna met het papier heel veel verschillende formaten in diverse papier soorten en wit tinten. Leg dit vervolgens op de plek naar wens. Tip: plak het nog niet meteen vast zodat je nog wat kan schuiven tot het gewenste resultaat.
4. Als alles op de juiste plek ligt neem ik een foto met mijn telefoon, zodat ik hierna als ik alles vast wil plakken ook weer weet waar het vast geplakt moet worden.

En klaar is kees! Geef het nu een mooi plekje in je huis. 


Je kan het zo 'moeilijk' of 'makkelijk' maken als je zelf wil. Mocht je een strak of modern interieur hebben, dan zou ik wat meer met het snijmesje werken zodat je wat rechter stukken kan snijden. 

Geen opmerkingen: