donderdag 7 januari 2016

Schervengeluk | STYLECOOKIE ATELIER

Je favoriete servies in stukken gevallen? Niet getreurd, want zoals het bekende gezegde luidt: scherven brengen geluk!

Vanuit deze gedachte borduren we voort op de laatste Stylecookie trend van 2015, Unique Pieces, waar ik jullie al berichtte over de deconstructieve kwaliteiten van Maison Martin Margiela. En nu zetten we onze zoektocht voort naar het imperfecte, unieke item.

Als start van een nieuw jaar en de nieuwe trend Collected, zal ik jullie in een paar beelden een idee geven van een serie unieke items, die ik speciaal heb gemaakt voor de nieuwe Stylecookie trend serie. 

De non-kleur voor deze serie is wit, gecombineerd met aardetinten en zwart. De door mij gekozen materialen zijn klei, katoen en hout. Hiermee ben ik aan de slag gegaan.
De klei rol je uit en laat het rafel randje er aan zitten. Met verschillende borden, kopjes en bestek, maken we afdrukken in de klei. Vervolgens snijd je de verschillende onderdelen uit.

Maak op een of twee plekken gaatjes in de vormen, zodat we de losse objecten weer aan elkaar kunnen verbinden met stukjes gescheurd katoen. Door aan de onder en bovenkant een rieten stok te maken, verzwaar je het stuk op zo'n manier, zodat het als geheel een wandobject is geworden.

Geen opmerkingen: