donderdag 3 maart 2016

Elanor Anderson | STYLECOOKIE DESIGN

Vandaag zal ik jullie in mijn blog bijpraten over een door mij pas ontdekte ontwerpster, Elanor Anderson.
Haar textiel met als titel 'Interstices' viel mij meteen op, toen ik met het Stylecookie maart-thema 'Circels' in mijn achterhoofd mijn dagelijkse rondje pinterest aan het doen was. Haar textiel bestaat uit een combinatie de zeefdruk-techniek waarover ze borduurt. Bij sommige stukken herken je de Japanse platte stiktechniek 'Sashiko', die in Japan wordt toegepast om op een minutieuze wijze een kledingstuk te herstellen. Maar bovenal zie je iedere keer de ronde vorm in haar werk terugkomen.
Textiel uit de serie 'Interstices' van Elanor Anderson

Elanor beschikt over het kunnen werken met verschillende technieken. Naast textiel werkt ze met keramiek, illustratie en letterpress. Ook zijn er schetsboeken op haar website te bekijken. Daarin is te zien dat ze een heel duidelijk eigen handschrift heeft. Even een kijkje gaan nemen voor de nodige inspiratie vandaag!


Geen opmerkingen: