dinsdag 15 maart 2016

Hayon Studio | STYLECOOKIE DESIGNER

Tijdens mijn onderzoek naar prints en dessins binnen het thema 'circles' kwam uit op een interessante Spaanse ontwerper, namelijk Jaime Hayon. Ik weet nog wel dat ik een aantal jaren terug het Groninger Museum bezocht en zo onder de indruk was van 'het informatie centrum', door haar inrichting en gekke vormen. Zo kwam ik er tijdens mijn onderzoek achter dat dit een ontwerp van Jaime Hayon bleek te zijn. Later heeft hij in 2015 ook voor het museum 'het Atelier' en 'de Ontdekkingsruimte' bedacht en ontwikkeld. Ik zie aan dit werk van hem dat hij al veel werkte met cirkelachtige vormen.

Zo zag ik in zijn voorgaande werk, dat hij met Bisazza - een glasmozaïek producent - heeft samengewerkt en voor hun een tegelcollectie heeft ontworpen. (zie bovenste 2 beelden) Ook hier heeft hij ronde vormen in verwerkt. Voor deze collectie haalde hij zijn inspiratie uit het palet en de dynamische bewegingen van het Spaanse landschap.

Zijn nieuwste ontwerp is een behangcollectie, die hij voor Eco Wallpaper heeft ontworpen. Dit is ook tevens zijn eerste keer dat hij een behangontwerp heeft gemaakt. Op deze manier wilt hij ervoor zorgen dat dit voor de mensen een unieke kans is om hun huis te decoreren met zijn werk. Hij heeft vier verschillende patronen gecreëerd, met als basisvormen punten, lijnen en cirkels. 

Hayon Studio


Geen opmerkingen: