vrijdag 22 april 2016

Cheese Stands | STYLECOOKIE DESIGN

Foodfriday vandaag! Toen ik aan het zoeken was naar Forma Fantasma en Food kwam ik dit project tegen van ontwerpers Laurène Barjhoux en Adrien Goubet. De kaasplank maar dan anders. Ze maakten sokkels voor franse kazen. Materialen zoals marmer, hout en graniet en de vormen van de sokkels laten elke kaas zo heel mooi uitkomen.

Foto Hervé Tenniesien


Geïnspireerd door dit project ben ik zelf hiermee aan de slag gegaan. Bij de kringloop vond ik allerlei materialen die hier ook heel geschikt voor zijn. Juist ook het combineren en stapelen van verschillende contrasterende materialen maken mijn versie wat meer Forma Fantasma.


De geitenkaas heb ik gecombineerd met het vijgenbrood. Ik heb de kaas in de lengte doorgesneden en het vijgenbrood ook en het samengevoegd. Je kunt er dan zo een plakje afsnijden.
Voor de blauwe kaas de Fourme d'Ambert heb ik van klei een halve cirkel in de vorm van de kaas uitgesneden en (na droging) met een zwarte lak geschilderd.




Geen opmerkingen: