donderdag 19 mei 2016

Reading Women | STYLECOOKIE INTERIOR

Interieur met lezende dochter | Duncan Grant
Schilderijen met lezende vrouwen in interieurs, daar is mijn oog op gevallen. Het gebruik van kleur, compositie en de spullen die rondom de dame in kwestie te zien zijn, zijn voor mij een grote inspiratiebron. Dit als contrast met de witte overhemden van vorige week. En zo zet ik mijn inspiratie tocht binnen het thema voort. Naast het decoratieve aspect, vind ik het ook van belang om de kracht van vrouwen te laten zien, die goed zichtbaar wordt in de schilderijen. De wil om te studeren, te leren en te onderwijzen. En als tip van de dag wil ik nog meegeven: zoek eens op de zoekterm 'women interior paintings' op pinterest!
Lezende dames in de deuropening | Eduard Vuillard

Lezende vrouw met stilleven | Jan Mankes

Interieur met voorlezende moeder | Call Vilhelm Holsoe

Geen opmerkingen: