maandag 8 augustus 2016

Faded Flowers | STYLECOOKIE STYLING

Jaren terug vroeg een oud stagiaire in mijn studio of dat vaasje oude bloemetjes; fresia's weg mocht.... Een vaasje met twee bloemetjes dat er al jaren stond... 
Neeee, juist niet, die zijn prachtig riep ik en legde haar uit waarom en wat er zo mooi aan is. Dit voorbeeld gebruik ik nog steeds vaak om uit te leggen dat als je op een andere manier naar deze droge bloemetjes kijkt, ze juist prachtig zijn! 
Er zijn bloemen die juist veel mooier worden als bijna vergaan of uitgedroogd zijn. Zoals bv de Fresia. Een bloem die ik vooral vroeger bij mijn opa op de vaas zag staan, maar als hij opdroogt, krijgt hij prachtige kleuren en de structuur van t blad lijkt papier. 

Ook bij Narsissen en Orchideën is dit het geval. De vormen en kleuren van deze oude verdroogde bloemen inspireren mij en zijn heel fotogeniek en dus mooi als stylingprop.





En hieronder alvast een voorproefje van onze bloemenserie die we afgelopen vrijdag al fotografeerden, en die eind deze maand online gaat.

photo  by StyleCookie.nl





Geen opmerkingen: